do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nastêpnie, dane tebêd¹ przekazywane skryptowi PHP w celu weryfikacji, w trakcie której na ekraniewyœwietlany bêdzie komunikat o ³adowaniu.Ostatnim, wyœwietlanym elementembêdzie indywidualny komunikat odebrany od skryptu PHP, zale¿ny od wprowadzonejnazwy u¿ytkownika i has³a.Konieczne bêdzie równie¿ utworzenie sekcji obs³ugi b³êdów informacji o nazwie ihaœle – jednym b³êdem bêdzie nie wype³nienie któregoœ z pól, a drugim,niepoprawny wpis.Doœæ gadania – czas na dzia³anie!Tworzenie interfejsu logowania we FlashuPierwsz¹ rzecz¹, jakiej nale¿y dokonaæ, to utworzenie klipu filmowego.Poniewa¿do detekcji otrzymania danych od skryptu PHP u¿yjemy detektora onClipEvent,wszystkie elementy bêd¹ musia³y byæ zawarte wewn¹trz klipu.Utwórz nowy klip filmowy, wybieraj¹c polecenie New Symbol (Nowy symbol) z menuInsert (Wstaw) lub korzystaj¹c ze skrótu klawiaturowego Ctrl+F8 – to ju¿umiesz! Jak w ka¿dym przypadku, nadaj klipowi odpowiedni¹ nazwê (na przyk³adLogin Window), po czym naciœnij przycisk OK.Nastêpnie, nale¿y utworzyæ strukturê warstw i ujêæ dla poszczególnych sekcjiklipu filmowego.U¿yj poni¿szego rysunku jako wzorca.Nie zapomnij o dopisaniu kodu ActionScript, jak na rysunku!Zanim przejdziesz do tworzenia poszczególnych sekcji klipu, przygotuj mi³e dlaoka t³o, jednolite dla wszystkich elementów interfejsu.Po lekturze rozdzia³u opodstawach PHP, instrukcjach, pêtlach i tablicach, z pewnoœci¹ zechceszwykorzystaæ swój artyzm! Tu zastosowano motyw z poprzednich przyk³adów, ale Tymo¿esz zrealizowaæ swoje pomys³y.T³o umieœæ na warstwie Window BG.Po utworzeniu t³a, nale¿y na nim umieœciæ funkcjonaln¹ zawartoœæ klipufilmowego.Zacznij wiêc od ujêcia Login.ActionScript:on (release) {loadVariables(„login.php, this, „POST”);gotoAndStop(“Login”);}G³Ã³wnymi elementami tej sekcji, które nale¿y utworzyæ, s¹ dwa pola tekstoweoraz przycisk.Warto równie¿ uzupe³niæ je tekstem mówi¹cym u¿ytkownikowi, czegosiê od niego oczekuje, gdy¿ w przeciwnym razie mo¿e on przesiedzieæ przedmonitorem ca³y dzieñ, wpatruj¹c siê w ekran.Dodaj wiêc odpowiednie napisy, jakna rysunku, nie zapominaj¹c o dopisaniu kodu ActionScript, uaktywniaj¹cegoprzycisk!Wype³nienie ujêcia Loading jest bardzo proste.Wszystko, co nale¿y w nimumieœciæ, to napis informuj¹cy u¿ytkownika o tym, co siê w bie¿¹cej chwilidzieje.Jeœli masz trochê zbêdnego czasu, mo¿esz pokusiæ siê o skonstruowanieanimacji, pozwalaj¹cej podtrzymaæ zainteresowanie u¿ytkownika.Mo¿e to byæanimacja zegara, taka jak w Rozdziale 1.Teraz nale¿y zadbaæ o miejsce, w którym wyœwietlane bêd¹ dane zwracane filmowiFlasha przez skrypt PHP.Skrypt bêdzie zwraca³ komunikat zawarty w zmiennejmessage, a zatem trzeba przygotowaæ przynajmniej pole tekstowe o tej samejnazwie.Przyda siê równie¿ przycisk Back, którego u¿ytkownik bêdzie móg³ u¿yæ,chc¹c wprowadziæ now¹ kombinacjê nazwy z has³em, nie musz¹c uruchamiaæ filmu odpocz¹tku – przycisk ten mo¿na ze stosowanym wczeœniej przyciskiem Logout!W ujêciu Logged In odtwórz poni¿sz¹ strukturê, tworz¹c dynamiczne poletekstowe, wyœwietlaj¹ce komunikaty oraz przycisk Back.ActionScript:on (release) {GotoAndStop(“Login”);}Na wypadek, gdy informacje wprowadzone w formularzu nie bêd¹ pasowa³y dozapisanych w skrypcie PHP, nale¿y przygotowaæ sekcjê klipu filmowego, którabêdzie informowa³a u¿ytkownika o tym fakcie.Skrypt PHP bêdzie zwraca³informacjê o b³êdnym wpisie, przekazuj¹c j¹ w zmiennej errorMsg, co wymaga conajmniej jednego, kolejnego pola tekstowego, o takiej samej nazwie.ActionScript:on (release) {gotoAndStop(“Login”);}W tym celu po prostu wykonaj replikê ujêcia Logged In, zmieniaj¹c nag³Ã³wekokienka na informuj¹cy o b³êdzie, a nazwê pola tekstowego na errorMsg, dziêkiczemu bêdzie ono wyœwietla³o komunikat o nieprawid³owym wpisie.Ju¿ niewiele pozosta³o do zrobienia: dodaj detektor onClipEvent, który bêdzieinformowa³ klip filmowy o wczytaniu danych.W oknie g³Ã³wnej listwy czasowej, przeci¹gnij kopiê nowo utworzonego klipufilmowego z biblioteki na scenê i przypisz poni¿szy kod do nowego klonu.onClipEvent (data) {this.play0;}Teraz trzeba zaj¹æ siê kodem PHP…Tworzenie skryptu logowaniaWszystko, co pozosta³o na do zrobienia, to napisanie skryptu PHP, dziêki czemuca³y mechanizm bêdzie dzia³a³.Jak mo¿na przypuszczaæ, wykorzystamy tu technikiomawiane w niniejszym rozdziale.Wpisuj¹c ów kod nie powinniœmy siê denerwowaæ,gdy wyda siê nam niezrozumia³y – nale¿y pamiêtaæ o podstawowych wiadomoœciach,a z czasem skomplikowany kod rozwik³a siê jak p¹czek kwiatowy.I o to chodzi.Jeœli kiedykolwiek, w trakcie lektury tej ksi¹¿ki, nie bêdziemy mogli sobieprzypomnieæ w który miejscu zosta³a omówiona konkretna kwestia czy funkcja,mo¿emy zajrzeæ do indeksu lub spisu treœci – tam znajdziemy niezbêdneinformacje.Je¿eli jednak i tam nie uda siê nam odnaleŸæ informacji na tematokreœlonego zagadnienia, mo¿emy skorzystaæ z instrukcji PHP, która jestdostêpna pod adresem www.php.net lub odwiedziæ witrynêwww.phpforflash.com/support!Pierwszy fragment skryptu pos³u¿y do przechowywania nazw wszystkichautoryzowanych u¿ytkowników i ich hase³ wraz z indywidualnymi komunikatami.Dozmagazynowania tych danych u¿yjemy trzech tablic, z których ka¿da bêdzieprzechowywa³a oddzielny zestaw informacji [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl