do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzeniawszystkich predefiniowanych jednolitych obiektów z biblioteki AUX.Patrz tak¿e auxSolid!cosahedronPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisParametryradiusZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eauxWireOctahedronRysuje szkieletowy oœmioœcian.void auxWireOctahedron(GLdouble radius);Rysuje szkieletowy oœmioœcian foremny ze œrodkiem w centrum uk³aduwspó³rzêdnych (O, O, 0).Œcianki oœmioœcianu s¹ trójk¹tami równobocznymi.U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: Promieñ oœmioœcianu.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidOctahedronauxWireSpherePrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisParametryradiusZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eRysuje szkieletow¹ kulê.void auxWireSphere(GLdouble radius);Rysuje szkieletow¹ kulê ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych (O, O, 0).U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: Promieñ kuli.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidSphere95Rozdzia³ 3.» Nauka OpenGL z u¿yciem biblioteki AUXauxWireTeapotPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisParametryradiusZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eRysuje szkieletowy imbryk do herbaty.void auxWireTeapot(GLdouble radius);Rysuje szkieletowy imbryk do herbaty ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych(O, O, 0).U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: Promieñ imbryka (w przybli¿eniu).Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidTeapotauxWireTetrahedronPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adnia OpisParametryradiusZwracana wartoœæ Przyk³adPatrz tak¿eRysuje szkieletowy czworoœcian foremny.void auxWireTetrahedron(GLdouble radius);Rysuje szkieletowy czworoœcian foremny ze œrodkiem w centrum uk³aduwspó³rzêdnych (O, O, 0).Œcianki czworoœcianu s¹ trójk¹tami równobocznymi.U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.GLdouble: Promieñ oœmioœcianu.Brak.Uzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidTetrahedronauxWireTorusPrzeznaczenie Rysuje szkieletowy torus (dêtkê).Plik nag³Ã³wkowySk³adnia void auxWireTorus(GLdouble innerRadius, GLdouble outerRadius);96Czêœæ l * Wprowadzenie do OpenGLOpisRysuje szkieletowy torus ze œrodkiem w centrum uk³adu wspó³rzêdnych (O, O, 0).Torus ma kszta³t dêtki.Promieñ wewnêtrzny to promieñ dêtki, zaœ promieñzewnêtrzny to promieñ ko³a.U¿ywana g³Ã³wnie do demonstracji.ParametryinnerRadiusouterRadius Zwracana wartoœæ Brak.GLdouble: Wewnêtrzny promieñ torusa.GLdouble: Zewnêtrzny promieñ torusa.Przyk³adPatrz tak¿eUzupe³niaj¹cy przyk³ad AUXWIRE na p³ytce CD-ROM, w folderze tego rozdzia³u.Umieszczony tam program zawiera przyk³ady tworzenia wszystkich predefiniowanychjednolitych obiektów z biblioteki AUX.auxSolidTorusglCIearColorPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adniaOpisParametryredgreenbluealphaZwracana wartoœæ Przyk³adUstala wartoœci barw sk³adowych i kana³u alfa dla buforów kolorów.void glClearColor(GLclampf red, GLclampf green, GLclampf blue, GLclampf alpha);Ustala wartoœci u¿ywane podczas czyszczenia buforów dla barw czerwonej,zielonej i niebieskiej oraz dla sk³adnika alfa.Podane wartoœci s¹ obcinane doprzedzia³u [O.Of, 1.0].GLclampf: Czerwony sk³adnik koloru wype³nienia.GLclampf: Zielony sk³adnik koloru wype³nienia.GLclampf: Niebieski sk³adnik koloru wype³nienia.GLclampf: Sk³adnik alfa koloru wype³nienia.Brak.Przyk³ad SHORTEST w tym rozdziale.glFIushPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adniaWykonuje funkcje i polecenia OpenGL oczekuj¹ce w kolejce.void glFlush(void);97Rozdzia³ 3.* Nauka OpenGL z u¿yciem biblioteki AUXOpisPrzyk³adPolecenia OpenGL czêsto s¹ umieszczane w kolejce w celu póŸniejszegoprzetworzenia wszystkich naraz, co owocuje popraw¹ wydajnoœci.Zale¿y to tak¿eod sprzêtu, sterowników i samej implementacji OpenGL.Polecenie glFlushpowoduje wykonanie wszystkich oczekuj¹cych w kolejce poleceñ.Wszystkie przyk³ady w tym rozdziale.glOrthoPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy Sk³adniaOpisUstala lub modyfikuje zakres bry³y obcinania.void glOrtho(GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top,GLdouble near, GLdouble far);Ta funkcja okreœla równoleg³¹ bry³ê obcinania.W rzutowaniu tego typu obiektyznajduj¹ce siê dalej od obserwatora nie wydaj¹ siê mniejsze ni¿ obiektyumieszczone bli¿ej (w przeciwieñstwie do rzutowania perspektywicznego).WyobraŸsobie bry³ê obcinania umieszczon¹ w przestrzeni kartezjañskiej; w takimprzypadku lewa i prawa p³aszczyzna wyznaczaj¹ minimaln¹ i maksymaln¹ wartoœæosi x, p³aszczyzny dolna i górna wyznaczaj¹ minimaln¹ i maksymaln¹ wartoœæ osiy, zaœ p³aszczyzny bli¿sza i dalsza wyznaczaj¹ minimaln¹ i maksymaln¹ wartoœæosi z.ParametryleftrightbottomtopnearfarZwracana wartoœæ Przyk³ad Patrz tak¿eGLdouble: Wspó³rzêdna lewej p³aszczyzny obcinania.GLdouble: Wspó³rzêdna prawej p³aszczyzny obcinania.GLdouble: Wspó³rzêdna dolnej p³aszczyzny obcinania.GLdouble: Wspó³rzêdna górnej p³aszczyzny obcinania.GLdouble: Wspó³rzêdna bli¿szej p³aszczyzny obcinania.GLdouble: Wspó³rzêdna dalszej p³aszczyzny obcinania.Brak.Przyk³ad SCALÊ w tym rozdziale.glYiewportgiyiewportPrzeznaczenieUstala obszar okna (widok), przeznaczony do wykorzystania przez OpenGL.Plik nag³Ã³wkowy98Czêœæ l * Wprowadzenie do OpenGLSk³adnia OpisParametry xwldthheightZwracana wartoœæ Przyk³ad Patrz tak¿evoid glViewport(GLint x, GLint x, GLsizei width, GLsizei height);Ustala region wewn¹trz okna (widok), który ma zostaæ u¿yty do odwzorowaniawspó³rzêdnych bry³y obcinania na fizyczne wspó³rzêdne okna.GLint: Odleg³oœæ lewej krawêdzi widoku od lewej krawêdzi okna, mierzona wpikselach.GLint: Odleg³oœæ górnej krawêdzi widoku od górnej krawêdzi okna, mierzona wpikselach.GLsizei: Szerokoœæ widoku w pikselach.GLsizei: Wysokoœæ widoku w pikselach.Brak.Przyk³ad SCALÊ w tym rozdziale.glOrthogIRectPrzeznaczenie Plik nag³Ã³wkowy OdmianyOpisParametry xl, y lx2,y2 *vlRysuje p³aski prostok¹t.void gIRectd(GLdouble xl, GLdouble yl, GLdouble x2, GLdouble y2);void glRectf(GLfloat xl, GLfloat yl, GLfloat x2, GLfloat y2);void glRecti(GLint xl, GLint yl, GLint x2, GLint y2);void glRects(GLshort xl, GLshort y l, GLshort x2, GLshort y2);void glRectdv(const GLdouble *vl, const GLdouble *v2);void glRectfv(const GLfloat *vl, const GLfloat *v2);void glRectiv(const GLint *vl, const GLint *v2);void glRectsv(const GLshort *vl, const GLshort *v2);Ta funkcja stanowi efektywn¹ metodê tworzenia prostok¹ta przez podaniewspó³rzêdnych dwóch przeciwleg³ych wierzcho³ków.Prostok¹t jest rysowany nap³aszczyŸnie xy o wspó³rzêdnej z = 0.Okreœlaj¹ lewy górny wierzcho³ek prostok¹ta.Okreœlaj¹ prawy dolny wierzcho³ekprostok¹ta.Tablica dwóch wartoœci okreœlaj¹cych lewy górny wierzcho³ek prostok¹ta.Mo¿ebyæ opisany tak¿e jako v l [2].Rozdzia³ 3 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl