do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Chlebten by³ wyrazem boskiego dostatku i ³aski i ka¿dego tygodnia na stó³ k³adzionoœwie¿y zapas.S³owo "chleb pok³adny" oznacza "chleb Obecnoœci" i przezniektórych znawców Biblii interpretowane jest jako symbol Obecnoœci Boga.Naprzeciwko sto³u chleba pok³adnego znajdowa³ siê z³oty œwiecznik, metalowakolumna z trzema odnogami rozszerzaj¹cymi siê w pojemniki o kszta³cie migda³a,które tworzy³y zbiorniki dla siedmiu lamp.W lampach nieustannie p³onê³a oliwa.W pobli¿u wejœcia do Miejsca Najœwiêtszego, znajdowa³ siê zbli¿ony wkonstrukcji do o³tarza na dziedziñcu, na którym znajdowa³ siê kot³arz, z³otyo³tarz, gdzie rano i wieczorem wysoki kap³an zapala³ kadzid³o.Miejscem najbardziej uœwiêconym w ca³ym tabernakulum by³o Miejsce Najœwiêtszeznajduj¹ce siê tu¿ za Miejscem Œwiêtym.W tym zamkniêtym miejscu sk³adanosymbole o najwiêkszej wartoœci i znaczeniu dla rytua³u i jedynie raz do rokukap³anom wolno by³o wejœæ w jego obrêb.Tutaj spoczywa³a Arka Przymierza,skrzynia z drzewa akacjowego wy³o¿ona z³otem.Tutaj, jak wierzono, znajdowa³asiê sama Obecnoœæ Boga, ale jedynie ci, którzy mieli czyste d³onie i niewinneserce, mogli znaleŸæ drogê do tej Obecnoœci.Teraz spróbujmy poprzez medytacjê zrozumieæ duchowe znaczenie symboliki tejœwi¹tyni.Zaczynamy od dziedziñca.Przy o³tarzu, na którym znajdowa³ siêkotlarz witaj¹cy wszystkich przyby³ych, wierni sk³adali swe ofiary.W tychdawnych czasach ofiara polega³a na oddawaniu p³omieniom jakiegoœ materialnegoprzedmiotu o istotnej wartoœci, co dowodzi³o oddania i gotowoœci poœwiêceniawszystkiego, by dosiêgn¹æ Boga.Wierny musia³ pozbyæ siê wszystkiego, co bystanowi³o przeszkodê w jego komunii z Bogiem, i byæ gotowym wrzuciæ w ogieñcokolwiek, co mog³oby opóŸniæ jego postêp.Praktyka ta symbolizowa³apoœ­wiêcenie poczucia siebie, bo nikt nie mo¿e dosiêgn¹æ Obecnoœci Boga bezuprzedniego wyzbycia siê wiary i zaufania w ludzkie mo¿liwoœci.Niektórzy z nas byæ mo¿e nigdy nie znajd¹ siê w œwi¹tyni, w koœciele czyjakimkolwiek miejscu œwiêtym, niemniej, je¿eli szczerze pragniemy dosiêgn¹æBoga, od ka¿dego z nas wymagane jest poœwiêcenie.Jakiego to poœwiêcenia wymagasiê od nas we wspó³czesnych czasach, abyœmy mogli dosiêgn¹æ Najœwiêtszego? Czymjest owa przeszkoda, której stawiamy czo³o? Co opóŸnia nasz postêp? Czy¿ niejest to znana od wieków praktyka czczenia cudzych bogów, gdy zapominamypierwsze przykazanie?Bogowie, których dzisiaj czcimy, nie s¹ pos¹gami bo¿ków jak za dawnych czasów;s¹ nimi s³awa, fortuna i pozycja.Nieustannie oczekujemy od innych satysfakcji,mi³oœci i wdziêcz­noœci, zamiast widzieæ Boga jako jedyne Ÿród³o.Wierzymy, ¿enasze zasoby zale¿ne s¹ od inwestycji, konta bankowego czy zatrudnienia.Musimyprzestaæ polegaæ na ludzkich œrodkach - to jest poœwiêcenie, którego siê od naswymaga, poœwiêcenie, które nie jest dokonywane publicznie, ale w œwiêtoœci iskrytoœci naszej w³asnej istoty.Nie mo¿emy znaleŸæ siê w obecnoœci Boga obci¹¿eni naszymi problemami.Musimyodrzuciæ nawet pragnienie, by Bóg interweniowa³ w nasze ludzkie sprawy.Pamiêtajmy, ¿e Arka Przymierza - Bóg - jest w odleg³ym koñcu œwi¹tyni iwszelkie przeszkody musz¹ zostaæ usuniête, zanim mo¿na dosiêgn¹æ Boga.Tak wiêczaczynamy sk³adaæ ofiarê wrzucaj¹c w p³on¹cy ogieñ wszelkie zale¿noœci odœwiata.Musimy zostawiæ nasze œmiertelne i materialne poczucie dostatku izdrowia, a jednoczeœnie siê ich nie wyrzekaæ.Przeciwnie, w miarê jak ludzkiepojêcia zostaj¹ odrzucone na rzecz ca³kowitego polegania na Bogu, przejawiaæsiê one bêd¹ w wiêkszym dostatku i harmonii.Nie róbmy b³êdu polegaj¹cego na fa³szywym zrozumieniu istoty ofiary.Niemusimy pozbywaæ siê osobistej w³asnoœci; istnieje przekonanie, ¿e bogactwomaterialne sk³ada siê na dostatek, który musi byæ z³o¿ony w ofierze.Dopóki toprzekonanie nie zostanie wyeliminowane, nie mo¿emy zdaæ sobie sprawy z naszejpe³ni w Bogu, w której dostatek ustanowiony jest ju¿ na wieki wieków [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl