do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.TVP S.A.jest spók skarbupastwa podlegajc wpywom i kontroli ze strony rónych komisji Sejmu iSenatu, co utrudnia procesy restrukturyzacyjne.Tymczasem telewizje komercyjneczerpi w tym zakresie pomysy naladujce telewizje zagraniczne co uatwia imprywatna wasno.Istotnym zagadnieniem w organizacji telewizji niepublicznychjest tworzenie ich od nowa, czsto w oparciu o wieloletnie dowiadczenia,umoliwiajce uniknicie popenionych bdów w tzw.telewizji pastwowej.TVPS.A.jako spadkobierca minionej epoki boryka si musi z wieloma problemami,zwaszcza dotyczcymi struktury zatrudnienia.Strategie dziaania i podstawowezaoenia reformy TVP S.A.zostay przyjte we wrzeniu 1997r.Wymagay onewielomiesicznych konsultacji z organizacjami zwizkowymi, Krajow RadRadiofonii i Telewizji, sejmow Komisj Kultury i rodków Przekazu, a takeszerokiej debaty prasowej.Strategia ta rónia si od koncepcji KRRiTwieloma szczegóami zwaszcza w zakresie dziaa producenckich itechnologiczno-technicznych.Wskazuje to jak skomplikowanym procesem sprzemiany dotyczce telewizji publicznej.Uwaam, e pozytywnym zjawiskiem w TVP S.A.s formy samokontroli w zakresieprogramów informacyjnych.Wedug bada programy polskiej telewizji publicznejs podstawowym ródem informacji dla 82% respondentów.Ponad 70% oceniaprogramy te jako dobre i bardzo dobre, a 65% badanych za wiarygodne.Ponadpoowa badanych twierdzi, e TVP S.A.jest neutralna w prezentowaniu yciapolitycznego i spoecznego.Co trzeci Polak (34%) uwaa program TVP S.A.zalepszy od programu innych stacji, 15% ocenia go jako gorszy, a 41% e jest takisam.Dwie trzecie Polaków (66%) uwaa, e telewizja publiczna ma do wypenieniawobec spoeczestwa szczególne obowizki okrelane jako misja, 21% jestprzeciwnego zdania.W opinii spoecznej misja ta polega na dostarczaniuinformacji (53%), edukowaniu (36%), a znacznie rzadziej dostarczaniu rozrywki(12%).Co zgodne jest z dokumentami Misja TVP S.A. jako nadawcy publicznego.Najwicej pozytywnych ocen przyznano telewizji publicznej za penienie roliinformacyjnej w zakresie wydarze krajowych (83%) jak i zagranicznych (87%).Nieco mniej odbiorców aprobuje sposób realizowania telewizji edukacyjnej (69%)oraz rozrywkowej (67%).Jedna trzecia odbiorców odczuwa niedosyt wiadomoci ospoeczestwie, a jedna czwarta o kulturze i o gospodarce.Nawet niezadowoleniwskazuj na rzetelne informowanie i popularyzacj wiedzy.W opinii odbiorcówTVP S.A.w wysokim stopniu stosuje si do ustawowych zasad dotyczcych trecinadawanych programów.Uwaam, e w formule polskiej telewizji publicznej spraw najistotniejsz jestjednak jej dugoletnia tradycja, tak bardzo wana w yciu kadegospoeczestwa.Przyzwyczajenie Polaków w kraju i zagranic do odbioru telewizjipublicznej jest nie do przecenienia.Myl, e pomysy niektórych politykówdotyczce likwidacji TVP S.A.s nierealne i nie zostan nigdy zrealizowane.Podsumowujc przedstawiony pogld na dziaalnoci telewizji publicznej wPolsce, wane jest podkrelenie, e funkcjonuje ona w trudnych realiach iwarunkach geopolitycznych.Walka o wadze, zmiany przepisów, szybkiewprowadzanie najistotniejszych reform spoecznych czsto powoduj w mediachdezinformacj.W chaosie polityki informacyjnej telewizja publiczna odgrywaniezwykle wan, szczególn rol.Dla wikszoci zagubionego spoeczestwastara si by rzetelna i wiarygodna.Dlatego ta jej rola wydaa mi si godnapodkrelenia [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl