do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Po dobraniu odpowiednich s³Ã³wmo¿na oceniæ ich efektywnoœæ na podstawie popularnoœci i konkurencyjnoœci.W zale¿noœci od aktywnoœci Internauty w poszukiwaniu informacji mo¿emy wyró¿niæsposoby komunikacji typu push oraz pull.Pierwszy polega na wysy³aniu treœcireklamowych do odbiorców w nadziei, ¿e nie spowoduje to negatywnych reakcji czyodczuæ.Metoda pull polega na przekazywaniu treœci reklamowych na ¿yczenieodbiorcy.Ponadto komunikacja mo¿e przybraæ formê indywidualn¹ (osobistye-mail) lub masow¹ (strony WWW nie dostosowywane dla poszczególnych osób).Metody komunikacji stosujê siê tak¿e w zale¿noœci od tego czy produkt jestluksusowy czy powszechnego u¿ytku oraz od tego, w jakim stopniu mo¿liwa jestjego dystrybucja poprzez Internet.W poszczególnych przypadkachnajskuteczniejsza mo¿e okazaæ siê jest jedna z poni¿szych metod:makro-witryna,mikro-witryna,reklama i promocja internetowa.Strategia dzia³alnoœci marketingowej w Internecie zale¿y tak¿e od wielkoœciprzedsiêbiorstwa i przeznaczonych na ten cel œrodków.Cech¹ charakterystyczn¹Internetu jest to, ¿e mog¹ w nim zaistnieæ firmy ma³e nie posiadaj¹ce du¿egobud¿etu reklamowego, ale znaj¹ce zasady poruszania siê w tym œrodowisku.Agresywna promocja w systemach wyszukuj¹cych mo¿e byæ tego przyk³adem.Decyduj¹c siê na dzia³alnoœæ reklamow¹ w Internecie mo¿emy zaj¹c siê tym sami,b¹dŸ zatrudniæ w tym celu agencjê reklamow¹.Niektóre agencje dysponuj¹AdSerwerem, który umo¿liwia œledzenie i kontrolê przebiegu kampanii reklamowejw czasie rzeczywistym.Jest to du¿y atut.Je¿eli zale¿y nam na uzyskaniuwysokich pozycji w wyszukiwarkach warto skorzystaæ tak¿e z us³ug rejestracjistron w wyszukiwarkach.Pamiêtajmy jednak, ¿e sam rejestracja to nie wszystkoi nale¿y wymagaæ gwarancji uzyskania okreœlonych efektów.Efekty te mo¿emymierzyæ za pomoc¹ logów serwera patrz¹c, jaka liczba osób przychodzi do naszejwitryny z poszczególnych wyszukiwarek.Dobrze jest, je¿eli jedna agencjazajmuje siê ca³oœciowo kampani¹ reklamow¹ zarówno w Internecie jak i poza nim,gdy¿ dzia³ania te powinny byæ spójne i jednokierunkowe.Sposób zap³aty zareklamê w Internecie mo¿e byæ obliczony na podstawie ceny za dzieñ lub tydzieñwyœwietlania, ceny za 1000 ods³on banera lub te¿ za iloœæ klikniêæ na baner.Jakkolwiek pierwsza metoda jest najprymitywniejsza i uniemo¿liwia targetowaniereklamy to nie pozwala tak¿e na oszukiwanie i sztuczne nabijanie nam licznika.Dlatego w³aœnie znaczenie reklamy w Internecie spada na korzyœæ marketinguopartego na wynikach (np.programy partnerskie).Rozdzia³ 3.Promocja witryny w systemach wyszukuj¹cych.3.1.Promocja w systemach wyszukuj¹cych jako najefektywniejsze narzêdziemarketingu w Internecie.Aby witryna internetowa mog³a przynosiæ korzyœci musi zostaæ zauwa¿ona w sieci.Poni¿szy wykres przedstawia wyniki badañ dotycz¹cych najczêœciejwykorzystywanych Ÿróde³ informacji o stronach WWW.Wykres 11.Sposoby zdobywania informacji o stronach WWW.Ÿród³o: Opracowanie w³asne na podst.: GVU's 10th User Survey,www.cc.gatech.edu.Podobne badania przeprowadzono w PolsceWykres 12.Sposoby zdobywania informacji o stronach WWW przez polskichInternautów.Ÿród³o: II Badanie Polskich U¿ytkowników Sieci Internet, Katedra MarketinguAkademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2000, http://badanie.ae.krakow.plZ badañ tych wynika, i¿ u¿ytkownicy najczêœciej znajduj¹ nowe strony dziêki³¹czom (odnoœnikom) umieszczonych na innych stronach.88,3 % Internautówodpowiedzia³o, i¿ tak w³aœnie je odnajduje.£¹cza mog¹ mieæ jednak ró¿ne formy?Warto siê zastanowiæ, jak¹ wartoœæ maj¹ dla nas ³¹cza tekstowe, a jakieznaczenie maj¹ banery.Internet jest specyficznym medium, w którym wartoskorzystaæ z okazji dotarcia do starannie wybranej grupy.Czasem trudno jestodnaleŸæ to wspania³e miejsce na baner reklamowy.Istnieje tak¿e podstawowepytanie – jak ocenimy jego skutecznoœæ.Czy zadaniem takiego banera jestprzekazanie informacji za pomoc¹ obrazka lub jakiejœ kombinacji graficznej, czynaszym celem jest tylko sprowadzenie Internauty na nasz¹ stronê? £¹cza maj¹znacznie wiêksze znaczenie dla naszej witryny.Opiszê to bli¿ej w rozdzialeo link popularity.Nastêpnym Ÿród³em informacji o oœrodku firmy s¹ internetowe systemywyszukuj¹ce.Bardzo czêsto s¹ one mylone z katalogami internetowymi.To niejest to samo.Istnieje zasadnicza ró¿nica pomiêdzy wyszukiwarkami i katalogami.Do pierwszej grupy nale¿y np.Altavista, Excite, Google.S¹ to systemywyszukuj¹ce i oceniaj¹ce strony WWW na podstawie algorytmów stworzonych przezcz³owieka.Katalogi internetowe, do których nale¿y np.Yahoo! s¹ w wiêkszymstopniu kontrolowane przez ludzi i to oni tworz¹ poszczególne dzia³yi podkatalogi decyduj¹c tak¿e gdzie nasza strona zostanie umieszczona w tejca³ej strukturze i czy w ogóle jest ona warta umieszczenia w katalogu.Proponuje odwiedziæ Altavistê i Yahoo! i  zobaczyæ jak wygl¹daj¹ stronyz wynikami poszukiwañ.W Yahoo! oprócz tematu i opisu strony znajdziesz równie¿œcie¿kê pokazuj¹c¹, w jakim dziale znajduje siê dana strona.To jest w³aœnie tacharakterystyczna ró¿nica.Jak zauwa¿yliœmy na wykresie wyszukiwarki prowadz¹nad katalogami.Zdoby³y 84,8% g³osów.To dobrze! One s¹ ³atwiejszew ujarzmieniu.W rozdziale o optymalizacji stron WWW poka¿ê kilka sztuczek [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl