[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.split("|");description = properties[0];price = properties[1];LoadVariables("basket.php, this, "POST");}Wywo³anie funkcji addItem nastêpuje, gdy u¿ytkownik kliknie jeden z produktówwymienionych w lewej czêœci okna.Mo¿na to osi¹gn¹æ, stosuj¹c jedn¹, bardzou¿yteczn¹ sztuczkê.Jeœli dysponujesz wiedz¹ w zakresie podstaw HTML, takiehiper³¹cza, jak pokazane poni¿ej, powinny byæ Ci dobrze znane:< a href=http://www.somewhere.com>Click hereKiedy klikniesz takie ³¹cze w przegl¹darce, otworzy ona wskazany adres URL,czyli www.somewhere.com.Wykorzystuj¹c sekcjê URL ³¹cza mo¿na osi¹gn¹æ wieleinnych, interesuj¹cych rezultatów, zaœ Flash pozwala stosowaæ ³¹cza specjalne,wywo³uj¹ce funkcje ActionScript.Format hiper³¹cza wywo³uj¹cego funckjêActionScript wygl¹da nastêpuj¹co:dy u¿ytkownik kliknie takie ³¹cze, spowoduje wywo³anie funkcji myFunction, zargumentem w postaci myParameter: jest to wiêc odpowiednik przycisku, doktórego przypisany zosta³ kod ActionScript:on (release) {myFunction(myParameter);}Byæ mo¿e zastanawiasz siê, co w tym takiego u¿ytecznego.No có¿, oznacza tomo¿liwoœæ osadzania ³¹czy wewn¹trz pól tekstowych HTML, w aplikacjach Flasha.Wszystko stanie siê bardziej zrozumia³e, gdy przyjrzymy siê temu mechanizmowi wakcji.Jego rozszerzenie polega na przekazaniu funkcji dodatkowych parametrów.Podajesiê je, oddzielaj¹c separatorem, na przyk³ad znakiem "|", a nastêpnie,rozdzielaj¹c we Flashu.A zatem, jeœli spojrzysz na nasz¹ funkcjê jeszcze raz,zobaczysz, ¿e uzyskanie tego efektu staje siê mo¿liwe dziêki funkcji split:properties = parameters.split("|");description = properties[0];price = properties[1];No dobrze, doœæ owijania w bawe³nê.Kolejna funkcja, removeItem, wywo³ywanajest w podobny sposób, ale wymaga tylko jednego parametru — przyjrzymy siê jejw PHP.function removeItem(theItem) {action = "removeItem";status = "Removing product from basket…";itemNumber = theItem;LoadVariables("basket.php", this, "GET");}Ostatni¹ funkcj¹ jest removeAll I jak sugeruje jej nazwa, powoduje onaopró¿nienie koszyka.function removeAll() {action = "removeAll";status = "Removing all items…";LoadVariables("basket.php", this, "GET");}Czêœæ PHPUff… Czêœæ Flasha jest ju¿ gotowa, a wiêc czas zaj¹æ siê skryptem PHP.Wnajprostszej formie, klasa koszyka na zakupy wymaga zastosowania tylko jednejw³aœciwoœci — tablicy zakupów.W zakresie metod zaœ bêd¹ nam potrzebne:Konstruktor make (tworz¹cy nowy koszyk).Funkcja add dodaj¹ca produkty do koszyka.Funkcja remove usuwaj¹ca produkty z koszyka.Funkcja empty ca³kowicie opró¿niaj¹ca koszyk.Funkcja print wyœwietlaj¹ca bie¿¹c¹ zawartoœæ koszyka.Funkcja total, obliczaj¹ca ogóln¹ wartoœæ towarów zgromadzonych w koszyku.Utworzymy równie¿ now¹ klasê o nazwie Item, która bêdzie s³u¿y³a doprzechowywania wszelkich, niezbêdnych informacji dotycz¹cych artyku³Ã³w wsklepie.Charakterystyka artyku³u mo¿e byæ prosta lub skomplikowana, w zale¿noœci odpotrzeb, ale w naszym przypadku ograniczymy siê do opisu tekstowego i ceny.Tedwie zmienne bêd¹ wiêc w³aœciwoœciami klasy.Klasa bêdzie zawiera³a bardzo niewiele metod:Konstruktor, za pomoc¹ którego ustanawiana bêdzie cena i tworzony opis.Funkcja pobieraj¹ca cenê artyku³u.Funkcja pobieraj¹ca opis artyku³u.A zatem, spójrzmy na kod PHP.Potrzebny nam bêdzie plik tekstowy, przechowywanyw tym samym katalogu, co film Flasha, zawieraj¹cy poni¿szy skrypt PHP:
[ Pobierz całość w formacie PDF ]