do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Gdy masz ju¿ pewnoœæ, ¿e zapasowa kopiaTwojego ukoñczonego projektu zosta³a umieszczona w bezpiecznym miejscu, mo¿eszzacz¹æ zastanawiaæ siê nad kodekiem.Jeœli wyjœciowy sprzêt daje Ci jakiœ wybórw tym wzglêdzie, zrenderuj na próbê parê fragmentów i skompresuj je przy u¿yciuró¿nych algorytmów.Gdy podejmiesz decyzjê, zrenderuj kolejno wszystkie Twojefilmowe sceny w pe³nej rozdzielczoœci ekranu i zaimportuj je do Adobe Premieralub After Effects w celu dalszej edycji.Programy przeznaczone do edycjicyfrowego wideo wyposa¿one s¹ w specjalistyczne narzêdzia, jakich pró¿no byszukaæ we Flashu.Przyk³adowo, gdybyœ chcia³ wprowadziæ delikatny podk³admuzyczny, odgrywany w sposób ci¹g³y w czasie wyœwietlania wszystkich scenfilmu, to bardzo trudno by³oby Ci zgraæ tak dok³adnie œcie¿ki dŸwiêkoweposzczególnych plików.W Adobe Premierze jest to bardzo proste.Jak zwykle,mo¿liwoœci s¹ nieograniczone.Animacja postaci w 2DRichard BazleyDo tej pory proces tworzenia filmu rysunkowego by³ pracoch³onny i niezmierniekosztowny.Bra³em udzia³ w pracach nad kilkoma animowanymi filmami, któreodnios³y sukces na rynku.Ka¿dy z nich kosztowa³ milony dolarów i wymaga³kilkuletniej pracy setek artystów.Nawet wykonanie animowanej krótkometra¿Ã³wkiwi¹za³o siê z koniecznoœci¹ wynajêcia wielu specjalistów i wysokimi kosztami.Jednak w miarê rozwoju technologii komputerowej sytuacja siê zmienia.Obecnienasze komputery s¹ ju¿ na tyle sprawne i szybkie, a oprogramowanie takudoskonalone, ¿e jeden cz³owiek mo¿e przej¹æ obowi¹zki producenta, re¿ysera,animatora, specjalisty od efektów specjalnych, scenarzysty, scenografa,stylisty i monta¿ysty.Maj¹c Flasha 5, mo¿esz podj¹æ siê tego zadania.Klika lat temu napisa³em scenariusz krótkiego filmu.Myœla³em wtedy ostworzeniu czegoœ zbli¿onego do prac brytyjskiego rysownika Ronalda Searle’a.Charakterystyczn¹ cech¹ jego stylu jest ¿ywa, rozedrgana kreska z silniezaznaczonymi zmianami gruboœci linii.Animowanie tak rysowanych postaci wtradycyjny sposób to istny koszmar.Zosta³o to kiedyœ zrobione w jakiejœkrótkiej reklamówce telewizyjnej, lecz wymaga³o wynajêcia ekipy specjalistów,którzy ¿mudnie przerysowywali tuszem te wszystkie kreski.Jest to straszliwiepracoch³onne, a ponadto jakoœæ nie zawsze jest pierwszorzêdna.Kreski czasemnieco mrugaj¹ i drgaj¹, gdy¿ idealnie wierne odwzorowanie ich miêdzy klatkamifilmu jest prawie niemo¿liwe przy rêcznej metodzie pracy.Odkry³em jednak, ¿e animacje tego rodzaju mo¿na niemal bezboleœnie tworzyæ weFlashu, rysuj¹c wprost na ekranie za poœrednictwem tabletu Wacom.By³a to dlamnie bardzo spontaniczna praca, gdy¿ moje w³asne szkice zwykle utrzymane s¹w³aœnie w takim stylu.Gdy ju¿ narysujemy jak¹œ liniê, to, korzystaj¹c zanimacji typu Moton Tween, mo¿emy j¹ przesun¹æ, przeskalowaæ lub zmusiæ dowirowania — mo¿emy z ni¹ zrobiæ prawie wszystko bez ¿adnego wysi³ku.Mo¿na te¿w u³amku sekundy skopiowaæ dowoln¹ czêœæ rysunku i wkleiæ do innego ujêcia.Gdyby trzeba to wszystko narysowaæ od nowa, zajê³oby to trochê wiêcej czasu.Gdy odkry³em Flasha, natychmiast zrozumia³em, ¿e teraz w koñcu mogê zrealizowaæmój projekt dok³adnie w taki sposób, w jaki pierwotnie zamierza³em.Chcia³em,aby by³o to coœ prze³omowego w sztuce animacji.Dlatego nieomal bez ¿adnejzw³oki rozpocz¹³em pracê nad moj¹ kreskówk¹, której nada³em tytu³ The Journalof Edwin Carp („Dziennik Edwina Carpa”).S¹ dwie g³Ã³wne metody animowania postaci 2D; animacja pe³na i animacjaograniczona.Pe³na (klasyczna) animacja to ta, któr¹ mo¿emy podziwiaæ wewszystkich filmach Disney’a.W trosce o uzyskanie w pe³ni realistycznejdynamiki ruchu i maksymalnej si³y wyrazu postaci za ka¿dym razem przerysowywanajest ca³a postaæ — praktycznie w ka¿dej klatce, co oznacza 24 obrazki nasekundê.Gdy ruch jest w miarê powolny, wystarczy czasem zastosowaæ 12 obrazkówna sekundê.Jednak ka¿dy szybki ruch wymaga 24 klatek.To najdro¿szy rodzajanimacji.Natomiast animacja ograniczona jest — jak sama nazwa wskazuje —ograniczona.Stosujemy j¹, aby zmniejszyæ liczbê wykonywanych rysunków, a przezto oszczêdziæ czas i pieni¹dze.W studio rysunkowym Hannah and Barberadoprowadzono tê technikê do perfekcji; najlepszym przyk³adem jej zastosowaniajest serial o Flintstonach.Poszczególne czêœci cia³a postaci s¹ tamrozdzielone i animowane osobno.Te, które akurat nie musz¹ siê poruszaæ, mo¿nawyœwietlaæ bez zmian przez wiele ujêæ [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl