do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Do obszaru roboczego nie jest przenoszony sam symbol, tylko jego klon(instance).Klon mo¿emy w uproszczeniu rozpatrywaæ jako kopiê oryginalnegosymbolu.Aby umieœciæ klon symbolu w scenie:Dodaj ujêcie kluczowe w odpowiedniej warstwie i w odpowiednim punkcie nalistwie czasowej — tam, gdzie symbol ma siê pojawiæ w filmie.U¿yj polecenia Window/Library (Command+L lub Ctrl+L), aby wyœwietliæ oknobiblioteki.UwagaNie wybierz teraz przez pomy³kê ¿adnej z bibliotek z podmenu Common Libraries.S¹ to biblioteki z zestawami gotowych obiektów Flasha i nie zawieraj¹ symboli,które w³asnorêcznie utworzy³eœ w bie¿¹cym projekcie.Odszukaj i wybierz w bibliotece symbol, który chcesz w³¹czyæ do filmu.Przeci¹gnij symbol z okna Library do obszaru roboczego.Mo¿esz przeci¹gn¹ækursorem na scenê zarówno nazwê obiektu, jak i jego wizerunek z okna podgl¹du wgórze biblioteki.Edycja symboliPoniewa¿ ka¿dy klon odnosi siê do oryginalnego symbolu, wszystkie zmianyprzeprowadzone na symbolu zostan¹ odzwierciedlone w ka¿dym z jego klonów.Edycjê symbolu mo¿na przeprowadziæ kilkoma ró¿nymi metodami.Tryb edycji symbolu (Symbol Editing Mode)Zaznacz w obszarze roboczym klon tego symbolu, który to symbol masz zamiarzmodyfikowaæ, a nastêpnie wykonaj jedn¹ z poni¿szych czynnoœci:Wybierz polecenie Edit/Edit Selected z górnej listwy menu.Kliknij klon prawym przyciskiem myszy (na Mac-u u¿yj klawisza Ctrl i kliknij) iz menu podrêcznego wybierz polecenie Edit (lub Edit in Place).Wykonaj podwójne klikniêcie klonu.Wybierz symbol w bibliotece, kliknij go prawym przyciskiem myszy (na Mac-uCtrl+klikniêcie), a nastêpnie z menu podrêcznego wybierz polecenie Properties,po czym w oknie Symbol Properties kliknij przycisk Edit, jak pokazano narysunku 9.11.Mo¿esz te¿ bezpoœrednio z menu podrêcznego wybraæ polecenie Edit.W bibliotece mo¿na tak¿e przejœæ do trybu edycji symbolu poprzez podwójneklikniêcie jego ikony.Rysunek 9.11.Kliknij przycisk Edit w oknie Symbol Properties, aby przejœæ dotrybu edycji symbolu!!!!!!!!!!!!!!!!! Pocz¹tek szarej ramki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Edycja i projektowanieEdycja obiektów we Flashu mo¿e przebiegaæ w dwóch miejscach: (a) w g³Ã³wnymobszarze roboczym (przy widocznej g³Ã³wnej listwie czasowe), (b) w obrêbiesymbolu, gdy wyœwietlana jest jego w³asna listwa czasowa.To, w którym trybieaktualnie pracujesz, jest sygnalizowane kilkoma elementami:G³Ã³wny obszar roboczy (o ile nie jest na tyle du¿y, ¿e nie mieœci siê w ca³oœcina ekranie), jest otoczony szar¹ ramk¹, która wyznacza granice obszaruroboczego (zgodnie z ustawieniami w oknie Movie Properties).Mo¿e jednakzdarzyæ siê tak, ¿e niektóre obiekty wychodz¹ poza obszar roboczy — te obiekty(lub ich fragmenty), które nie zmieœci³y siê w granicach obszaru roboczego, niebêd¹ widoczne w pliku.SWF.Ty sam musisz zapewniæ odpowiednie skalowaniewszystkich obiektów.Jak jednak poznaæ, czy pracujesz na poziomie g³Ã³wnej listwy czasowej, czy te¿ wtrybie edycji symbolu? Mo¿na to odczytaæ w lewym górnym rogu okna roboczego,tu¿ ponad listw¹ czasow¹.Jeœli pracujesz na poziomie g³Ã³wnej listwy czasowejwidoczna tu jest tylko nazwa bie¿¹cej sceny filmu.Jeœli nie utworzy³eœ nowychscen lub nie ponadawa³eœ scenom specjalnych nazw, ujrzysz tutaj etykietê Scene1, Scene 2 lub podobn¹.Gdy jednak pracujesz w trybie edycji symbolu, pojawiasiê tutaj druga etykieta (na prawo od nazwy sceny), która jest nazw¹ symbolu,wraz z ikon¹ oznaczaj¹c¹ typ symbolu (przycisk, klip filmowy itd.).Jeœlipoddajesz edycji symbole zagnie¿d¿one w obrêbie innych symboli, etykiet tychmo¿e byæ wiêcej.W ten sposób mo¿esz doœæ wygodnie poruszaæ siê w hierarchiiobiektów, niezale¿nie od tego, jak g³êboko zosta³ zagnie¿d¿ony dany symbol.W trybie edycji symbolu pracujemy podobnie jak w g³Ã³wnym obszarze roboczym.Mo¿esz tu rysowaæ przy u¿yciu dowolnych narzêdzi graficznych Flasha, dodawaæteksty, zamieszczaæ inne symbole, importowaæ grafikê lub dŸwiêk, a tak¿e (choæz pewnymi ograniczeniami) definiowaæ akcje jêzyka ActionScript.Gdy zakoñczyszpracê z symbolem, otrzymujesz z³o¿ony obiekt (czy to bêdzie symbol typuGraphic, czy Movie Clip, czy te¿ Button).Element ten mo¿esz teraz klonowaæwielokrotnie w obrêbie obszaru roboczego lub zagnie¿d¿aæ go w innych symbolach.Za ka¿dym razem gdy to zrobisz, utworzysz nowy obiekt, który bêdzie posiada³identyczn¹ z orygina³em strukturê i listwê czasow¹ (w przypadku symboli typuButton i Movie Clip).!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Koniec szarej ramki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window)Ta metoda jest u¿yteczna jeœli chcesz szybko otworzyæ nowe okno, w którympoddasz edycji dany symbol.Gdy pracujesz nad symbolem w nowym oknie, resztafilmu pozostaje dostêpna do edycji.Mo¿esz prze³¹czaæ siê pomiêdzy g³Ã³wnymoknem a oknem symbolu przy u¿yciu menu Window.Mo¿esz te¿ przydzieliæ oknomfragmenty ekranu w taki sposób, aby obydwa okna by³y równoczeœnie widocznepodczas pracy w jednym z nich — s³u¿y do tego polecenie Window/Arrange All.Zaznacz w obszarze roboczym klon symbolu, który chcesz poddaæ edycji.Kliknij klon prawym przyciskiem myszy (Ctrl+klikniêcie na Mac-u) i wybierzpolecenie Edit In New Window z menu podrêcznego.Edycja symbolu w g³Ã³wnym obszarze roboczym (Edit In Place)Ten tryb edycji symbolu jest bardzo przydatny [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl