do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.zamurowa³em wszystko.Patrz¹c nazdjêcie nie odczuwa siê ¿adnego dynamicznego ruchu.Szybowiec - wiadomo, musisiê poruszaæ - na zdjêciu “porusza siê” dostojnie, nic tu nie ma z pêdz¹cegobolidu.Aby wywo³aæ wra¿enie ruchu, ten ruch, a w³aœciwie to, co ruch mo¿e sugerowaæ,musi byæ widoczne na zdjêciu.Gdyby wiêc czas otwarcia migawki nie by³ takkrótki, lecz wynosi³ ok.1/250, wówczas prowadz¹c aparatem za szybowcem mo¿naby³o uzyskaæ ostry obraz szybowca i rozmazany obraz samochodu startowego orazludzi i wra¿enie ruchu by³oby o wiele wiêksze.K³opot w tym, ¿e nigdy niewiadomo czy to, co zostanie rozmazane, rozma¿e siê gustownie, czy nie - ale itak warto próbowaæ, poniewa¿ unieruchomienie bardzo szybkimi migawkami nie dajedobrych rezultatów, co widaæ -niestety.23.CERKIEW ŒW.WASYLA B£A¯ENNEGO W MOSKWIEAparat ma³oobrazkowy Praktica LLC; obiektyw Meyer Oreston 50 mm/f1,8.Bezfiltrów.Film kolorowy odwracalny ORWO “Orwochrom UT-18” na œwiat³o dzienne, oczu³oœci ASA 50/18 DIN.Zdjêcie zosta³o wykonane latem, przedpo³udniem, w pogodny dzieñ.Ekspozycja:zdjêcie zosta³o 2-krotnie przeœwietlone w stosunku do wskazañ œwiat³omierza:przys³ona pomiêdzy f5,6 a f8, czas otwarcia migawki 1/125 sek.Gdybym mia³ filtr polaryzacyjny.Gdybym mia³ wówczas taki filtr, móg³bym - stosuj¹c przeœwietlenie dla uzyskaniaszczegó³Ã³w w cieniach - uratowaæ niebo od wyprania go do przezroczystoœci imieæ jedno: szczegó³y, i drugie: b³êkitne niebo, jednoczeœnie.Atak, niestety,nie mam.Gdyby na tym zdjêciu niebo nie by³o przezroczyste, wówczas z³otekrzy¿e na kopu³ach œwieci³yby pe³ni¹ blasku, nabra³yby te¿ soczystoœci innebarwy, których nie brak.Gdybym mia³ obiektyw typu “shift”, o przesuwanej osi optycznej, wówczas niemusia³bym tak mocno zadzieraæ aparatu do góry i nie powsta³yby takie zbie¿noœcioraz to, ¿e z lewej strony obrazu jest kawa³ek budowli, która nie ma podstawy ikawa³ek ów lewituje sobie wbrew prawom fizyki.Gdyby.Gdyby.24.SKA£KI O ZACHODZIE S£OÑCAAparat ma³oobrazkowy Asahi Pentax ME Super; obiektyw szerokok¹tny Carl ZeissJena Flektogon 20 mm/f2,8 MC.Bez filtrów.Film kolorowy diapozytywowy naœwiat³o dzienne Kodak “Ektachrome” 64 o czu³oœci ASA 64/19 DIN.Zdjêcie wykonane zosta³o wczesn¹ jesieni¹, przed zachodem s³oñca, w dniu obardzo zmiennej pogodzie, w którym silny wiatr to napêdza³ masy ciê¿kich,deszczowych chmur, to je rozprasza³, a¿ do czystego b³êkitu nieba.Ekspozycjaautomatyczna - czas otwarcia migawki ok.1/60 sek, wielkoœci przys³ony niezanotowa³em.Ska³ki, oczywiœcie, z Jury Krakowsko - Czêstochowskiej, z przepiêknegofragmentu Polski.W rzeczywistoœci ska³ki s¹ oczywiœcie “bia³e” (na tyle bia³e,na ile bia³a jest ska³a wapienna), ale gdyby za pomoc¹ filtrowania sprowadziækolor ska³ do tej bieli, jak¹ maj¹ one w s³oneczne po³udnie, to zdjêciestraci³oby znacznie na uroku; zmieni³by siê zreszt¹ nie tylko kolor ska³, aletak¿e chmur; by³oby to zupe³nie inne zdjêcie.Z d rugi ej strony: jeœliby wtakim œwietle zrób i æ komuœ portret, zosta³by on przerobiony na indianina izdjêcie takie by³oby nie do przyjêcia.Chyba, ¿e by³by to portret z tymplenerem, a wtedy.Wtedy okaza³oby siê.-mog³oby to by æ zdjêcie znakomitelub nie do przyjêcia.Trudno z góry przes¹dziæ.25.TEST BARWNYAparat ma³oobrazkowy Asahi Pentax ME Super: obiektyw SMC Pentax-M 50 mm/f 1,4.Bez filtrów.Film diapozytywowy na œwiat³o dzienne Kodak “Ektachrome” 64 oczu³oœci ASA 64/19 DIN.Zdjêcie wykonane zosta³o “w s¹ m o po³udnie”, w dni u z chmura m i k³êbiastymitypu cumulus, w pe³nym s³oñcu.Ekspozycja automatyczna bez korekty, czasotwarcia migawki ok.1/60 sek, przys³ona obiektywu nie zanotowana.Dobr¹, choæ trudn¹ do realizacji zasad¹, ¿e nie nale¿y kupowaæ jednego filmukolorowego, lecz od razu wiêksz¹ iloœæ, warto wesprzeæ inn¹ z³ot¹ myœl¹, ¿etestowanie lepiej przeprowadzaæ za pomoc¹ nawet najprostszych testów - takichchoæby jak na zdjêciu - ni¿ na oko [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl