do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Na tym etapie powinieneœ ju¿ wybraæ definitywnie format witryny.Podobnie jakpodczas procesu szkicowania, pracuj szybko: w ci¹gu 30 minut wykonaj du¿oniewielkich szkiców, poœwiêcaj¹c na ka¿dy z nich maksymalnie 10 sekund.Niestaraj siê za bardzo analizowaæ, tylko pomyœl o rozmieszczeniu oddzielnychelementów obrazka, takich jak pasek nawigacji czy poszczególne przyciski,postara siê potraktowaæ obrazek jako ca³oœæ.W ten sposób wszystkie czêœciobrazka rozpracujesz jako ca³oœæ zamiast koñczyæ poszczególne sekcje, anastêpnie modyfikowaæ je, aby pomieœci³y jeszcze inne elementy.Przejrzyj szkice i wybierz te, które bêdziesz chcia³ wykorzystaæ.Nastêpnieponownie je przeanalizuj i stopniowo twój uk³ad bêdzie przekszta³ca³ siê wnadaj¹c¹ siê do wykorzystania kompozycjê.Schematy kolorówDo opisywania i omawiania kolorów stosujemy wiele subiektywnych terminów, gdy¿,mimo istnienia teorii koloru zastosowanie kolorów wci¹¿ jest niezwyklesubiektywnym zagadnieniem.Ka¿dy cz³owiek postrzega kolory inaczej i, wzale¿noœci od tego, jak s¹ one zastosowane w projekcie, kombinacje kolorów mog¹wygl¹daæ na krzykliwe, b¹dŸ czyste i przejrzyste.Bardzo czêsto zastosowaniedanego koloru jest po prostu kwesti¹ gustu.Jednak¿e, wybrane przez ciebie elementy we wczeœniejszych etapach projektowaniawywr¹ silny wp³yw na kolory, jakie zastosujesz w koñcowym projekcie.Zdefiniowana wiadomoœæ i docelowa publicznoœæ okreœla nastrój i klimat witryny,lecz dobrane prze ciebie kolory równie¿ wp³yn¹ na klimat witryny i wywo³aneprze ni¹ odczucia.Schemat kolorów musi zostaæ dopasowany do kompozycji.I w tym przypadku pomyœl o swojej docelowej publicznoœci, zdefiniowanejwiadomoœci i wybranej kompozycji.Dynamiczna czy zrelaksowana? M³oda czystarsza? Ch³opcy czy dziewczêta? Postêpuj zgodnie i czerp inspiracjê z decyzjidokonanych przez ciebie w poprzednich etapach procesu.Trzema najwa¿niejszymi w³aœciwoœciami kolorów s¹:Kolor lub barwaNazwa koloru, czyli definiuj¹ca go w³asnoœæ.Wartoœæ i jasnoœæWartoœæ jasnoœci, czyli zawartoœæ jasnoœci w kolorze.Intensywnoœæ czyli nasycenieStopieñ czystoœci koloru w stosunku do „maksimum” koloru.Podczas planowania schematu kolorów dla witryny powinieneœ wzi¹æ pod uwagêkilka zasad.Omówimy je poni¿ej, rozpoczynaj¹c od kontrastu koloru.Kontrast kolorówPoprzez inteligentne skontrastowanie kolorów mo¿esz uzyskaæ niezwykle efektywnerezultaty.Gdy zwyczajnie umieszczamy ró¿ne kolory obok siebie, kontrastpowstaje jako wynik ró¿nych barw danego koloru.RysunekKONTRAST KOLORÓWbrakKontrast jasne/ciemnePrzy zastosowaniu tej samej barwy, czyli tego samego koloru, lecz zmienimyjasnoœæ poszczególnych sekcji powstanie w ten sposób kontrast jasne/ciemne.RysunekKONTRAST JASNE/CIEMNEbrakArtyœci wykorzystuj¹cy techniki tradycyjne stosuj¹ ten rodzaj kontrastu wdrzeworycie, a tak¿e rysunkach wêglem i o³Ã³wkiem.Kontrast zimne/ciep³eJesteœmy uwarunkowani do kojarzenia kolorów z ró¿nymi temperaturami i mo¿emystosowaæ kontrast ciep³ych i zimnych kolorów do uzyskania ciekawych efektów.RysunekKONTRAST TEMPERATURYbrakKontrast temperatury zwi¹zany jest z intuicyjn¹ wiedz¹, jak¹ mamy o kurkach wkranie — po odkrêceniu tego poleci zimna woda, a po odkrêceniu tego sparzyszsiê.Czerwono-pomarañczowy jest najcieplejszym kolorem, a niebiesko-zielonynajzimniejszym.Zastosowanie koloru w pokoju, na przyk³ad, mo¿e wp³yn¹æ napsychiczne postrzeganie fizycznego odczuwania temperatury.Zauwa¿, ¿e kolory natej próbce charakteryzuj¹ siê jednakow¹ jasnoœci¹ — jedynie zmienia siê ichbarwa.Kontrast dope³niaj¹cyKolory dope³niaj¹ce s¹ dok³adnymi przeciwnoœciami i gdy stosowane razem tworz¹zdecydowany kontrast.RysunekKONTRAST KOLORÓW DOPE£NIAJ¥CYCHbrakWymieszane, kolory dope³niaj¹ce ³¹cz¹ siê tworz¹c neutralny kolor szaro-czarny.Zastosowanie kolorów dope³niaj¹cych tworzy dramatyczne efekty i dodajeobrazkowi przejrzystoœæ i równowagê.Poni¿ej wymieniliœmy pary kolorówdope³niaj¹cych:¿Ã³³ty i fioletowy,¿Ã³³topomarañczowy i fioletowo-niebieski,pomarañczowy i niebieski,czerwono-pomarañczowy i niebiesko-zielony,czerwony i zielony,czerwono-fioletowy i ¿Ã³³to-zielony.Kontrast jakoœciPoprzez zastosowanie tej samej barwy, lecz ró¿nych poziomów nasycanie mo¿epowstaæ delikatny kontrast.Nasycenie oznacza intensywnoœæ koloru, 100% stanowimaksymaln¹ barwê, a 0% szaroœæ.RysunekKONTRAST JAKOŒCIbrakKontrast iloœciowyDwa czynnik wp³ywaj¹ na dzia³anie koloru: jasnoœæ koloru i obszar, jaki pokrywakolor.Kontrast iloœciowy jest harmonijn¹ zale¿noœci¹ pomiêdzy jasnoœci¹ dwóchkolorów i rozmiarem obszaru przez nie pokrytego.Porównanie kolorów doneutralnej szaroœci u³atwi nam zrozumienie pojêcia jasnoœci koloru.¯Ã³³ty: 9, pomarañczowy: 8, czerwony: 6, fioletowy: 3, niebieski: 4 i zielony:6 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl