do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nastêpnie wybieram polecenieModifyðCom­bi­neðUnion, aby wype³nienia gradientowe poszczególnych znakówzosta³y roz­ci¹gniête na ca³y obiekt.* Obiekty bitmapowe.Obiekty bitmapowe mog¹ byæ zwyk³ymi pro­sto­k¹­ta­mi lubmieæ nieregularne kszta³ty.Jeœli Twój obiekt jest jednym z kszta³tówge­ometrycznych, u¿yj narzêdzia Rectangle, Ellipse lub Polygon, aby utwo­rzyækopiê o takich samych rozmiarach, jakie ma obiekt oryginalny.Je¿eli obiekt manieregularne kszta³ty, najlepszym narzêdziem do odwzorowania je­go zarysu jestPen (Pióro).U¿ywam tego narzêdzia w trybie tworzenia pro­stych linii, klikaj¹ckolejne punkty, a tylko w niektórych przypadkach wykorzystujê mo¿liwoœætworzenia piórem krzywych Béziera.Zarysy obie­ktu nie musz¹ byæ bardzoprecyzyjne, ale im wiêcej szczegó³Ã³w uda Ci siê zachowaæ, tym bardziejnaturalny cieñ uzyskasz.Jeœli jest to konieczne, odbij obiekt cienia.W zale¿noœci od po³o¿eniahipo­te­tycznego Ÿród³a œwiat³a, mo¿esz odbiæ pionowo obiekt cienia, abyperspekty­wi­­czny cieñ znajdowa³ siê przed obiektem.Jeœli to konieczne, przesuñ obiekt cienia we w³aœciwe po³o¿enie.Je¿eli cieñ znajduje siê za oryginalnym obiektem, nie bêdziesz musia³ zmieniaæje­go po³o¿enia.Gdy jednak perspektywiczny cieñ jest przed obiektem, trzeba gotak przesun¹æ, aby dolne krawêdzie obu obiektów przylega³y do siebie.Obiektcienia mo¿na przeci¹gn¹æ w nowe po³o¿enie za pomoc¹ myszy, ale naj­czꜭciejwyko­rzy­stujê w tym celu klawisze strza³ek.Obiekt jest wówczas prze­su­wany o1 piksel w wybranym kierunku, a po wciœniêciu klawisza Shift – o 10 pikseli.Ustaw obiekt cienia za oryginalnym obiektem.W zale¿noœci od pozosta³ych obiektów znajduj¹cych siê w dokumencie i tego, jakcieñ ma byæ po³o¿ony wzglêdem nich, mo¿esz u¿yæ pole­ce­nia ModifyðArrangeðSendBackward lub ModifyðArrangeðSend to Back.Na­wet jeœli perspektywiczny cieñznajduje siê przed oryginalnym obiektem, mo­¿esz umieœciæ go za tym obiektem,aby ukryæ punkt, w którym oba obiekty ³¹­cz¹ siê ze sob¹.Zniekszta³æ obiekt cienia.Tu w³aœnie zaczyna siê artystyczna (i wymagaj¹ca wiele prób) czêœæ ca³ejprocedury.Zaznacz obiekt cienia i wybierz narzêdzie Skew z paletynarzêdziowej, aby prze­chyliæ cieñ w wybranym kierunku.Kierunek cienia zale¿yod Ÿród³a hi­po­te­tycznego œwiat³a.Nastêpnie, jeœli narzêdzie Skew jest wci¹¿ aktywne, zmieñ je na narzêdzieScale.(Wciskaj¹c dwukrotnie klawisz Q zrobisz to bez pomocy myszy.) Terazmo­¿esz ³atwo przeskalowaæ ramkê ograniczaj¹c¹ obiektu.Przeci¹gnij œrodkowypo­ziomy uchwyt skalowania w kierunku krawêdzi po³o¿onej najdalej odoryginalnego obiektu.Nastêpnie mo­¿esz przeci¹gaæ ten uchwyt, aby skróciæ lubwyd³u¿yæ cieñ.Mo¿esz zastosowaæ do obiektu cienia wype³nienie gradientowe.Byæ mo¿e ju¿ teraz jesteœ zadowolony z rzuconego cienia, ale dodaj¹c do niegowy­pe³nienie gradientowe mo¿esz zwiêkszyæ wra¿enie g³êbi i realizmu.Wpa­le­cie Fill, wybierz z rozwijanej listy gradient Linear z kombinacj¹ kolorówBlack, White.Dostosuj wype³nienie gradientowe obiektu cienia.Pocz¹tkowo po zastosowaniu gradient Linear jest rozk³adany od lewej do pra­wej.Je¿eli chcesz zmieniæ kierunek gradientu (a prawdopodobnie tak bêdzie),za­znacz obiekt cienia i wybierz z palety narzêdzie Paint Bucket, abywyœwietliæ kon­trolki gradientu.Zmieñ po³o¿enie i k¹t gradientu tak, aby jegopunkt po­cz¹t­kowy by³ w punkcie po³¹czenia obiektu oryginalnego i obiektucienia, zaœ punkt koñcowy gradientu znajdowa³ siê poza cieniem.Technika tapozwala utwo­rzyæ ³agodnie zanikaj¹cy cieñ.Jeœli chcesz, mo¿esz lekko rozmyæ krawêdzie cienia.Cienie wygl¹daj¹ bardziej realistycznie, gdy nie maj¹ ostrych krawêdzi.Za­wszewybieram z rozwijanej listy Edge w palecie Fill opcjê Feather i usta­wiam nisk¹wartoœæ parametru Amount of Feather – trzy lub cztery piksele.Byæ mo¿ebêdziesz musia³ ukryæ rozmyte krawêdzie cienia w miejscu, w któ­rym styka siêon z oryginalnym obiektem.Technikê tê mo¿na udoskonalaæ na wiele sposobów.Mo¿esz „przewróciæ” cieñpo­przez wygiêcie go lub wyci¹gniêcie za pomoc¹ narzêdzia Freeform lub ReshapeArea.Narzêdzia te przydaj¹ siê, gdy cieñ wygl¹da zbyt ma³o naturalnie.Grafikakom­puterowa pozwala stworzyæ cieñ w postaci „rogatego diab³a” lub„skrzydlatego anio­³a”.Pobaw siê z ró¿nymi perspektywami a bêdziesz zadowolonyz uzyskanych rezultatów.Zasady pracy z Live EffectsPodobnie jak obrysy i wype³nienia, konfiguracje Live Effects mog¹ byæzapisywane wraz z dokumentami.PóŸniej efekty takie mo¿na stosowaæ do innychobiektów, znaj­du­j¹­cych siê w tym samym dokumencie lub w innych, jeœlizostanie do nich skopiowany obiekt z zastosowanym efektem.Tak samo jak wprzypadku obrysów i wype³nieñ, efek­ta­mi mo¿na zarz¹dzaæ z poziomu rozwijanegomenu palety.Polecenia dostêpne w rozwijanym menu palety Effect to:* Save Defaults (Zapisz ustawienia domyœlne).Zapisuje ustawienia efektu, któryzosta³ za­sto­sowany do aktualnie zaznaczonego obiektu jako domyœlne ustawieniatego efektu.* Save Effect As (Zapisz efekt jako).Zapisuje bie¿¹ce ustawienia efektu podnow¹ nazw¹ w rozwijanej liœcie Effect name.* Rename Effect (Zmieñ nazwê efektu).Zmienia nazwê w³asnego lubstan­dar­do­wego efektu.* Delete Effect (Usuñ efekt).Usuwa dowolny w³asny lub standardowy efekt.Je­œli usuniesz efekt standardowy, zostanie on przywrócony po po­now­nymuruchomieniu Fireworks lub otwarciu innego dokumentu.* All On i All Off (W³¹cz wszystkie i Wy³¹cz wszystkie).Odpowiednio w³¹cza lubwy³¹cza wszystkie zastosowane efekty [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl