[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.2metoda ta konwertuje obiekty i ³añcuchy znaków do litera³Ã³w,taint(nazwaW³aœciwoœci) — dodaje znaczniki do nazwyW³aœciwoœci (C|3),unescape(³añcuch) — odkodowuje ³añcuch znaków zakodowany za pomoc¹ metodyescape() (C|2|3|4|I),untaint(nazwaW³aœciwoœci) — usuwa znacznik z nazwyW³aœciwoœci (C|3|4).Instrukcjebreak — przerywa wykonywanie pêtli for lub while i przenosi wykonywanieprogramu do pierwszej instrukcji po pêtli (2|3|4), uwaga: w jêzyku JavaScript1.2 instrukcja break ma dodatkow¹ mo¿liwoœæ funkcjonaln¹ pozwalaj¹c¹ naprzerwanie wykonywania instrukcji opatrzonej etykiet¹,comment — u¿ywana do umieszczania komentarzy w skrypcie, komentarze te s¹ignorowane przez Navigatora, komentarze w jêzyku JavaScript s¹ podobne dokomentarzy w jêzyku C; rozpoczynaj¹ siê one znakami /*, a koñcz¹ znakami */(2|3|4),continue — przerywa wykonywanie poleceñ umieszczonych wewn¹trz pêtli while lubfor i rozpoczyna wykonywanie kolejnej iteracji pêtli (2|3|4), uwaga: w jêzykuJavaScript 1.2 instrukcja ta ma dodatkowe mo¿liwoœci funkcjonalne, pozwalaj¹cana kontynuowanie wykonywania bloku kodu opatrzonego etykiet¹,delete — usuwa obiekt lub element tablicy okreœlony przy u¿yciu indeksu (tylkow Navigatorze 4),do while — tworzy pêtlê, której zawartoœæ jest wykonywana do momentu, gdypodane wyra¿enie warunkowe uzyska wartoœæ false; wprowadzona w wersjiJavaScript 1.2,export — u¿ywana wraz z instrukcj¹ import, w skryptach podpisywanych cyfrowoumo¿liwia wyeksportowanie wszystkich w³aœciwoœci, funkcji i zmiennych do innegoskryptu; wprowadzona w wersji JavaScript 1.2,for([wyra¿enie_pocz¹tkowe];[warunek];[wyra¿enie_inkrementuj¹ce]) — rozpoczynapêtlê for, podawane argumenty to: inicjalizacja zmiennych(wayra¿enie_pocz¹tkowe), testowany warunek zakoñczenia pêtli (warunek) orazokreœlenie sposobu inkrementacji (wyra¿enie_inkrementuj¹ce) (2|3|4),for.in — przypisuje zmiennej wartoœci wszystkich w³aœciwoœci obiektu i dlaka¿dej z nich wykonuje blok kodu (2|3|4),function [nazwa]() — deklaruje funkcjê, do której mo¿na siê odwo³aæ i z którejmo¿na korzystaæ w procedurach obs³ugi zdarzeñ (2|3|4),if.else — konstrukcja s³u¿¹ca do sprawdzania, czy podane wyra¿enie jestprawdziwe, bloki if.else mog¹ zawieraæ dowolne instrukcje i funkcje (orazwywo³ywaæ je) zarówno w przypadku, gdy warunek jest spe³niony, jak i gdy jestfa³szywy (2|3|4),import — u¿ywana wraz z instrukcj¹ export, w skryptach podpisywanych cyfrowoumo¿liwia wyeksportowanie wszystkich w³aœciwoœci, funkcji i zmiennych do innegoskryptu; wprowadzona w wersji JavaScript 1.2,label (instrukcje) — instrukcja tworz¹ca etykietê lub wskaŸnik do kodu, zktórego mo¿na korzystaæ w innej czêœci skryptu, odwo³uj¹c siê do tej etykiety,kierujesz wykonywanie skryptu do instrukcji opatrzonej tê etykiet¹,new — tworzy nowy egzemplarz obiektu zdefiniowanego przez u¿ytkownika (mo¿najej tak¿e u¿ywaæ do tworzenia nowych egzemplarzy wbudowanych obiektówJavaScriptu, takich jak Date) (2|3|4),return [wartoœæ] — okreœla wartoœæ, jak¹ ma zwróciæ wykonywana funkcja.Naprzyk³ad, return x spowoduje zwrócenie wartoœci zmiennej x (2|3|4),switch — oblicza wartoœæ wyra¿enia i próbuje dopasowaæ je do etykiety lubwartoœci podanej w bloku case, jeœli pasuj¹cy blok case zostanie odnaleziony,to skrypt wykona umieszczone w nim instrukcje; instrukcja wprowadzona w jêzykuJavaScript 1.2, (dzia³a podobnie do instrukcji switch dostêpnej w sk³adnipow³oki C),this — instrukcja u¿ywana przy odwo³ywaniu siê do konkretnego obiektu, jakpokaza³am na poni¿szym przyk³adzie (2|3|4):onClick = 'javascript:moja_funkcja(this.form)'var [nazwa] — deklaruje zmienn¹ o podanej nazwie (2|3|4),while — instrukcja rozpoczynaj¹ca pêtlê while, kod umieszczony wewn¹trz tychpêtli wykonywany jest tak d³ugo, jak warunek umieszczony na ich pocz¹tku jestprawdziwy (czyli ma wartoœæ true) (2|3|4),with — instrukcja okreœlaj¹ca wartoœæ dla domyœlnego obiekt; metoda podobna dotworzenia zmiennej globalnej przy u¿yciu funkcji (2|3|4).OperatoryOperatory przypisania — tabela F.1 zawiera wszystkie operatory przypisaniadostêpne w jêzyku JavaScript (C|2|3|I),Operatory arytmetyczne — tabela F.2 zawiera wszystkie operatory arytmetycznedostêpne w jêzyku JavaScript (C|2|3|I),Operatory bitowe — tabela F.3 zawiera operatory bitowe dostêpne w jêzykuJavaScript, operatory tego typu traktuj¹ operandy jako liczby zapisane w kodziebinarnym (o podstawie 2), jednak¿e zwracaj¹ normalne wartoœci liczbowe(C|2|3|I),Operatory logiczne — tabela F.4 zawiera operatory logiczne dostêpne w jêzykuJavaScript (C|2|3|I),Operatory porównania — tabela F
[ Pobierz całość w formacie PDF ]