do ÂściÂągnięcia > pobieranie > ebook > pdf > download

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Pozostawia siê to jednostce do zrozumienia.Bliskodziesiêæ tysiêcy tomów „Tripitaki“ i regu³y, których naucza³ przez ponadczterdzieœci lat Sakjamuni, wszystkie mówi¹ o jednym: cnocie (de).Wszystkiestaro¿ytne chiñskie ksiêgi kultywowania Tao dyskutuj¹ cnotê (de).Ksiêga piêciutysiêcy s³Ã³w napisana przez Lao Zi, „Tao Te Ching“, równie¿ rozwa¿a cnotê (de).Jednak w dalszym ci¹gu niektórzy ludzie nie rozumiej¹ tego.Mówimy o „stratach“.Kiedy coœ zyskasz, musisz coœ straciæ.Je¿eli naprawdêchcesz kultywowaæ, napotkasz utrapienia.Gdy naprawdê pojawi¹ siê w twoim¿yciu, mo¿esz doznaæ niewielkiego bólu w ciele fizycznym lub czuæ siê niedobrzetu czy tam – nie jest to jednak choroba.Utrapienia mog¹ siê równie¿ ujawniæ wspo³eczeñstwie, rodzinie lub miejscu pracy – wszystko jest mo¿liwe.Naglepojawi¹ siê konflikty na tle osobistych korzyœci lub powstan¹ emocjonalnetarcia, których celem jest umo¿liwienie udoskonalenia xinxingu.Zazwyczajzdarzaj¹ siê one bardzo nieoczekiwanie i wydaj¹ siê niezwykleintesywneintensywne.Jeœli napotkasz coœ bardzo podstêpnego, wprawiaj¹cego ciêw zak³opotanie, coœ co sprawi, ¿e tracisz twarz lub stawia ciê w niefortunnejsytuacji, to jak sobie wówczas z tym poradzisz? Je¿eli zachowasz spokój ipozostaniesz niewzruszony – je¿eli jesteœ w stanie to zrobiæ – twój xinxingudoskonali siê poprzez to utrapienie i twój gong proporcjonalnie siê rozwinie.Je¿eli zdo³asz trochê osi¹gn¹æ, zyskasz trochê.Jak du¿o poœwiêcisz, tak du¿ozyskasz.Typowo w trakcie utrapienia mo¿emy nie zdawaæ sobie z tego sprawy alemusimy próbowaæ.Nie powinniœmy uwa¿aæ siê za zwyk³ych ludzi; kiedy pojawi siêkonflikt, powinniœmy zachowaæ wy¿szy standard.Poniewa¿ kultywujemy wœródzwyk³ych ludzi, nasz xinxing bêdzie wœród nich hartowany.Nie unikniemypope³niania b³êdów i musimy siê na nich uczyæ.Niemo¿liwe jest rozwijanie gonguw warunkach komfortowych bez napotkania ¿adnych problemów.3.Jednoczesne kultywowanie Zhen, Shan i RenNasza droga kultywowania jednoczeœnie kultywuje Zhen, Shan i Ren.„Zhen“oznacza mówienie prawdy, robienie uczynków zgodnych z prawd¹, powrót dopierwotnego, w³asnego, prawdziwego „Ja“, a w ostatecznoœci stanie siêprawdziwym cz³owiekiem.„Shan“ oznacza rozwój wielkiego mi³osierdzia, czynieniedobra i zbawianie ludzi.Szczególnie k³adziemy nacisk na zdolnoœæ do „Ren”.Tylko posiadaj¹c Ren cz³owiek mo¿e kultywowaæ tak, ¿eby staæ siê osob¹ owielkiej cnocie (de).Ren jest czymœ prawdziwie potê¿nym, przewy¿szaj¹cym Zheni Shan.Podczas ca³ego procesu kultywowania wymaga siê od ciebie tolerancji,strze¿enia xinxingu i nie uleganiu swoim zachciankom.Nie jest ³atwo byæ tolerancyjnym, gdy stoi siê w obliczu problemu.Niektórzymówi¹: „Czy nie zamieniasz siê w AhQ [53 Ah Q (a kju) – niem¹dry bohater wjednej z chiñskich nowel], je¿eli nie oddasz, kiedy ciê bij¹, nie odpowiesz,kiedy ciê oczerniaj¹ lub jeœli tolerujesz utratê twarzy nawet w obecnoœcitwojej rodziny, krewnych i dobrych przyjació³?!“ Powiedzia³bym, ¿e je¿eli podka¿dym wzglêdem zachowujesz siê normalnie, nie jesteœ mniej inteligentny odinnych i tylko nie przywi¹zujesz wagi do kwestii korzyœci osobistych, to niktci nie powie, ¿e jesteœ niem¹dry.Zdolnoœæ do tolerancji nie jest s³aboœci¹,ani nie znaczy to, ¿e jesteœ AhQ.Jest manifestacj¹ silnej woli i opanowania.Whistorii Chin by³ cz³owiek o nazwisku Han Xin [54 Han Xin (han sin) – g³Ã³wnygenera³ Liu Bang, pierwszego cesarza Dynastii Han (206 p.n.e.–23 n.e.)], którykiedyœ zniós³ upokorzenie polegaj¹ce na przeczo³ganiu siê pomiêdzy czyimiœnogami.To by³a wielka tolerancja.Jest takie staro¿ytne powiedzenie: „Zwyk³ycz³owiek, gdy zostanie poni¿ony, wyci¹gnie miecz ¿eby walczyæ“.Znaczy to, ¿ekiedy przeciêtny cz³owiek zostanie poni¿ony, wyci¹gnie miecz ¿eby wzi¹æ odwet,ubli¿yæ innym, rzuciæ siê na nich z piêœciami.Nie ³atwo jest przyjœæ na tenœwiat i prze¿yæ ca³e ¿ycie.Niektórzy ludzie ¿yj¹ dla swojego ego.To nie jestw ogóle tego warte, a tak¿e jest zbyt mêcz¹ce.Jest takie chiñskie powiedzenie:„Robi¹c krok do ty³u, odkryjesz bezgraniczne morze i niebo“.Zrób krok do ty³u,kiedy staniesz w obliczu czegoœ problematycznego.Kiedy to zrobisz, zobaczyszprzed sob¹ ca³kiem inn¹ sytuacjê.Jako praktykuj¹cy, powinieneœ nie tylko okazaæ tolerancjê w stosunku do tychludzi, z którymi jesteœ w konflikcie i tych, którzy osobiœcie wprawili ciê wzak³opotanie, ale tak¿e powinieneœ przyj¹æ postawê wspania³omyœlnoœci a nawetim podziêkowaæ.¯eby nie ich konflikt z tob¹, to w jaki sposób móg³byœudoskonaliæ swój xinxing? W jaki sposób podczas cierpienia, czarna substancjamog³aby przekszta³ciæ siê w bia³¹? W jaki sposób móg³byœ rozwin¹æ swój gong?Bardzo ciê¿ko jest wtedy, kiedy osoba doznaje utrapienia.Jednak cz³owiek musiw tym momencie æwiczyæ powœci¹gliwoœæ dlatego, ¿e kiedy jego potencja energiiwzroœnie, utrapienia bêd¹ siê nieustannie natê¿a³y.Wszystko zale¿y od tego,czy potrafisz udoskonaliæ swój xinxing.Na pocz¹tku mo¿e ciê to zdenerwowaæ,rozgniewaæ nie do wytrzymania – bêdziesz tak zagniewany, ¿e ciê rozboli w¹trobalub ¿o³¹dek.Mimo to nie wybuchasz i jesteœ w stanie pohamowaæ swój gniew – todobrze.Zacz¹³eœ tolerowaæ, celowo tolerowaæ.Wówczas stopniowo i nieprzerwanieudoskonalasz swój xinxing, traktuj¹c te sprawy naprawdê lekko [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl